Bezár
 

Melyik az a 99 kényes pont, amelyek miatt nem vásárolnak tőled?

 

Tudd meg mit kell másképp csinálnod a webáruházadban, hogy ezután még akkor is nálad vásároljanak, ha éppen nem Te vagy a legolcsóbb.

Tanuld meg, gyorsan és egyszerűen, hogyan kell uralni a webes piacot!

Mit fogsz kapni? NEM reklámokat! Egyszerűen csak megmutatom Neked milyen trükköket, használunk azoknál az ügyfeleinknél akik a segítségünkkel már magabiztosan uralják a piacukat.






Kíváncsi vagyok rá,,

KONKURENCIA

bolti és webáruház marketing kereskedőknek  
 

Marketing - A kusza választék egy marketing hiba



A kusza választék egy marketing hiba

Rengeteg cég, honlap és reklám szenved ettől a marketing hibától, amellyel a nehezen megszerzett pozíciójukat sérülékennyé, az ügyfeleiket pedig könnyen megszerezhető prédává teszik a konkurencia számára...

Tételezzük fel, hogy megjelenne egy GOOD YEAR márkájú mobiltelefon.

 

Te melyik telefont vennéd meg?

A GOOD YEAR-t, vagy a NOKIA-t?

Bíznál abban a telefonban, amelyet egy gumiabroncsokat gyártó cég fejlesztett ki, vagy inkább maradsz a jó öreg NOKIA-nál?

 

Mi a véleményed a DAEWOO autókról és az ugyanilyen márkájú műszaki cikkekről?

 

Hány ismerősödnek van Mitsubishi televíziója?

Nem vicc, van ilyen márkájú készülék.

Esetleg van valakinek otthon Hyundai tv-je? Még ilyen is van.

 

Ha van egy gyönyörű kerted és 10 kertész közül kellene kiválasztanod azt az embert, akire a méregdrága növényedet akarod bízni.

Választanád azt a mestert, amelyik ugyan autószerelő, de mellesleg ért a kertészkedéshez is?

 

Ugye, hogy nem?

 

Pedig lehet, hogy a gumiabroncs gyártó jobb telefont gyárt, mint a NOKIA.

Lehet, hogy a Mitsubishi jobb televíziót készít, mint a SONY, vagy a LÖWE és lehet, hogy az autószerelő sokkal jobban ért a kertészkedéshez, mint az összes többi jelentkező együttvéve!

 

De ki fogja ezt elhinni?

 

Ha jól megy az üzlet, akkor a jól csengő márkanév kihasználása miatt, ha nem megy jól, akkor pedig az új piac reményében erős késztetést érezhetsz teljesen más termékcsoportok/szolgáltatások bevezetésére.

 

Csak egy aprócska baj van ezzel…

 

Az aki (sok)mindenhez ért, az semmihez sem ért igazán…

 

Hiába vagy a szakterületed legzseniálisabb szakembere, ahogy elkezdesz mindenessé válni, ugyanúgy fogod elveszíteni az új ügyfeleid bizalmát is.

A dolog érdekessége, hogy ennek pont az ellenkezőjét fogod rövidtávon tapasztalni, ugyanis a –benned vakon megbízó- régi ügyfeleid, fognak még kreálni egy pillanatnyi forgalomnövekedést a „fekete leves” előtt.

 

 

Aki „sokmindent” akar venni, az leginkább a TESCO-ban vásárol…

 

 

Köztudott, hogy a multik eladói nem a mélyen szántó szakértelmükről híresek.

Az eladó egyik nap még kazettákat pakol, mára pedig lehet, hogy neki kell tanácsot osztogatnia sokszázezres házimozi rendszerekkel kapcsolatban, pedig szegény eladó eddigi legkomolyabb hangrendszere csak egy walkman volt. 

 

A kis üzletek óriási előnye a multikkal szemben az lehet, ha specialistává válnak.

Csak egy dolgot árulnak, de abban az egy dologban verhetetlenek, mind szakértelem, mind pedig választék tekintetében.

A vásárlók zöme pontosan a szakértelem, a hozzáértés és az egy kategórián belüli hatalmas választék miatt keresi fel a kis cégeket…

 

De miért keresne meg bárki is a szakértelem miatt egy TESCO-hoz hasonló mindenes kiscéget?

 

 

Oké!

De akkor, hogyan kell választékot bővíteni?

 

Úgy, hogy senki ne tudja meg!

Úgy, hogy a vásárló még véletlenül se sejtse meg, hogy egy „mindenessel” van dolga, mert a szemében azonnal mekkmester lesz a specialistából.

 

Mit vettem észre rengeteg honlapon és mellesleg mi a hibája rengeteg hirdetésnek?

 

Könyvelés, autófényezés, honlap készítés, számítógép és üléshuzat nagyker!

5 különböző tevékenység egy cégen belül és sajnos ez nem is egy annyira kisarkított példa.

Lehet, hogy minden tevékenységi kör hoz néhány ügyfelet…

De vajon hány ügyfelet veszít el ez a cég?

 

Hányan szeretnék a könyvelésüket rábízni egy autófényezőre?

Vagy éppen fordítva…

Vajon hogyan fényezhet egy könyvelő?

 

Rendben, tudom. Biztos nem egy személy végzi az összes feladatot egyszerre.

De az ügyfél első benyomása nem ez lesz a cégről, úgyhogy ez már csak fölösleges magyarázkodás…

 

Igen. Simán lehet egyszerre több dologgal is foglalkozni, csak nem éri meg egy üzletben, egy honlapon, vagy egy hirdetésben próbálkozni ezek eladásával a fent említett okok miatt.

 

 

A specialista ügyfeleit nem tudja elvenni a konkurencia…

 

Akkor most fordítsuk meg!

Ha egy szolgáltatás, vagy egy termék specialistája vagy, akkor a mindenes konkurencia milyen eséllyel veheti el az ügyfeleidet?

 

Vajon mit tudna mondani az ügyfeleidnek?

 

„Figyelj! Vásárolj ezentúl tőlem számítógép alkatrészt, mert én ebben zseni vagyok! Esetleg ne nyírjam le a füvet nálatok? Mellesleg van egy-két kimaradt LIAZ gömbcsukló, ha érdekel…”

 

Örülj neki, ha egy mindenes a konkurensed, ugyanis egy ilyen cég csak hatalmas kínok árán veheti el az ügyfeleidet!

Ha pedig a konkurencia egy új, teljesen más termékcsoportot kezd forgalmazni, akkor csak gondolj a „kertészre” mielőtt követnéd a példáját.

 

 

 

+1 bónusz…

 

Minden árkategória egy márkanév alatt…

 

Ez a helyzet akkor okozhat Neked némi bosszúságot, ha úgy érzed, hogy végre egy olyan márkát forgalmazhatsz, amely minden árkategóriában kínál fogyasztanivalót.

 

Ezzel sem lesz semmi gond egy darabig, csak Te is tudod, hogy az emberek szeretnek spórolni, képesek megvenni mindenből a legolcsóbbat, a megbízhatóságról és használati értékről nem túl híres alsó kategóriát.

 

Nem nehéz kitalálni, hogy ennek mi lesz a vége.

Az olcsó kategóriájú termék hamarosan elromlik, vagy csak szimplán nem váltja be a vásárló hozzá fűzött reményeit.

 

Persze a pórul járt ügyfeled ezért nem saját magát fogja hibáztatni. Nem merül fel benne, hogy a hiba oka egyedül csak az, hogy a „2forintos” terméket vette meg.

Nem-nem!

Az egész márkanevet fogja ezután rossznak ítélni.

 

Lehet, hogy meg fog Téged keresni a panaszával, biztos vagyok benne, hogy Te szépen el is fogod neki mondani, hogy ne várjon sokat a belépő kategóriától.

 

Ezután megpróbálhatsz neki egy komolyabb, drágább terméket ajánlani ugyanabból a márkából, de mivel ő az olcsó belépő termék miatt már az egész márkanevet legagyizta, finoman le fog rázni és irány a konkurencia.

 

Érdekes, hogy sok gyártó felismeri ezt a problémát, és teljesen más márkanevek alatt hozza forgalomba a különböző ár és minőségi kategóriába tartozó termékeit.

Mások meg csodálkoznak rajta, hogy nem megy a közép- és felső árkategória.

 

Csak a példa kedvéért:

A KIA is gyárt luxus kategóriájú autókat, amelyek lehet, hogy kiválóak is, de az olcsó kisautók híre miatt nem nagy ezekért a sorban állás.

 

A Toyota felső kategóriáját csak alig-alig venné meg valaki, ha nem LEXUS néven kerülne forgalomba.

A LEXUS az LEXUS! Az embereknek a név hallatán nem a Yaris és a Corolla ugrik be.

 

Mit csinál Európa legnagyobb és legsikeresebb autóelektronikai hálózata?

Hét árkategóriában gyárt egy-egy teljesen különálló termékpalettát különböző márkanevek alatt.

 

Ha valakinek nem felel meg egy kategória és csalódik egy márkában, akkor azonnal eladható neki a következő minőségi szintű termékcsalád, amely már egy teljesen más márkanév alatt fut.

 

Ha új termékkategóriát vezet be, akkor azt külön márkanév alatt hozza forgalomba, nehogy valamelyik márkaneve mindenessé váljon. Igaz az összes terméket egy cég adja ki, de a vásárlók ezt soha nem tudják meg.

 

Mi újság a konkurenseikkel, akik egy márkanév alatt kínálnak több minőségi kategóriát? Szenvednek, mert nem tudnak eladni az alsóközép kategória fölött terméket.

 

Veled mi a helyzet?

Mi a vásárlóid első benyomása a cégedről?

TESCO Bt, vagy SPECIALISTA?



(60 szavazat)Szerinted mennyire volt hasznos ez az írás?


Címkék: üzleti marketing probléma, a konkurenciától elvenni, marketing problémák, nokia autógumi gyártó cégek, aki mindenhez ért, semmihez sem ért jól, nokia gumicsizma gyar volt

Mi az eddigi legjobb módszer az ügyfélszerzésre?

Költhetsz folyamatosan reklámra, költhetsz folyamatosan a weboldaladra és a marketingre, csiszolhatod az itt említett ügyfélszerzési módszereket, de soha nem lesznek olyan eredményesek, mint amit itt mutatok neked...

 

 



Szólj hozzá Te is: A kusza választék egy marketing hiba


Panasonic

Miért nem terjedtek el a Panasonic mobiltelefonok?

 

A Panasonic világéletében walkman-t és rádiót gyártott !

Mit keresett a mobil piacon és lám nem is lett különösebbenn befutó a gagyi és megbízhatatlan mobiltelefonjával!

Fülöp István
Válasz erre a hozzászólásra



igen

Ez valóban gyakorlati probléma volt. 2-3 év alatt szétesett benne a program és annyi.

krazsik jozsef
Válasz erre a hozzászólásra



Specialistává válni?

Én már régebb óta próbálom így kialakítani a marketingünket. És úgy tűnik, hogy ez működik is.  Ezért minden egyes tevékenységi körünk külön arculattal, önálló weboldallal vagy webáruházzal jelenik meg. és így sikerült elérni, hogy egyre több területen mi vagyunk "A Szakértő"-k

Tóth Gábor
Válasz erre a hozzászólásra



Mindegyik helyén álló igazság!

Mekk Elek is mindenhez" értett", mégis kiűzték a folyamatos bakik miatt....

Jó ötlet az összehasonlítás,a példákkal való felsorolás.

Sokan  úgy vélik ,ha bővítik a cégprofilt más tevékenységgel ,akkor már több lábon állnak./"Valamelyik majd csak bejön.."/Sajnos az elaprózódás,széthullással jár.

Minden vállalkozásnak van felfelé ívelő és lefelé ívelő szakasza.Több oka is lehet,de valamennyire természetes!

Folyamatosan kell figyelnünk,de emberek vagyunk és néha mi is elfáradunk...

Véleményem szerint :egyet ,de jól,ha néha nehéz is!

 

Sárai-Szabóné Karácsony Tünde
Válasz erre a hozzászólásra



Minden fő tevékenységnek külön weboldalt!

Ez tipikusan internetes megjelenésnél azt kell hogy jelentse, minden fő tevékenységnél új domain és új weboldal szükséges.

Ezt támogatom mert mi EZZEL FOGLAKOZUNK. :-)

 

www.blackitbox.hu
Válasz erre a hozzászólásra



A suszter maradjon a kaptafánál!

Nem véletlen a mondás.
 
Rossz példa:
 
Magyar Posta
Az még hagyján, hogy kaparós sorsjegyet akarnak rámtukmálni, de a biztosítás dolgot nem kellene erőltetni.
Ezt nem gondolják komolyan, hogy pont náluk kössek biztosítást!
Szidnák is rendesen az anyámat a sorba mögöttem levők, ha a biztosítás részleteiről csevegnék a levélfelvevő kisasszonnyal...
Ezen kívül a plüssmacitól kezdve a kisautóig már mindent lehet ott kapni, legközelebb majd még tán tejet meg kenyeret is. "Ne menjen a boltba, menjen a postára - nálunk mindent megtalál" - lehetne a szlogenjük.
 
K&H Bank - bank és biztosító
 
Dettó. Miért gondolják, hogy beveszem, hogy egy bank ért annyira a biztosításhoz, mint egy biztosító társaság?
 
No a tescos hitelkártyáról már ne is beszéljünk....

Kerekes Ildikó
Válasz erre a hozzászólásra



A MOSOLY EREJE AZ ÜZLETÜNKBEN ÉS ELADÁSNÁL

At emberek egyre jobban odafigyelnek mit és hol vegyenek meg. Nem mindegy senkinek,hogy milyen a kiszolgálása vásárlás közben. Egy segítő öszinte szó sokunknak segítségére lehet és a kedves beszéd bizalmat szül az emberekben.Én úgy gondolom,ha valamit elszeretnék adni valakinek akkor először megkell tudnom mire van szüksége. Nem csak a termék előnyeiről kell beszélnünk ,hanem az esetleges hátrányairol is,különben nem leszünk hitelesek a szemébe és úgy érezheti , hogy ráakarunk tukmálni valamit. Az én üzletem is vásárláson alapul interneten, de előtérbe helyezem a személyes kontaktust ha lehet,nert így a szimpátia is közrejátszik az üzletben .Talán a legnagyobb érték az első benyomás rólunk a vevőnek.Ezt tudjuk magasabb szintre  emelni,ha bizalmat keltve mosolyogni megtanulunk.Ezt a legegyszerűbb megcsinálni,mert ez egy velünk születet adottság csak a mai világba könnyen elfelejtjük. legyen egy papir mindi a kezed ügyébe amire rávan írva MOSOLYOGJ HA ránézel megválltozik a hangod és kedves lesz az arcod. Mindenkinek ajánlom én is megtanultam ezt és sokkal több ember akar velem megismerkedni.A Mosolyunk INGYEN van és mi döntjük el ki érdemli ki, de egy ismeretlen emberben ezzel a legkönnyebb bizalmat ébreszteni.EZT NEM ÉN TALÁLTAM KI EZ MŰKÖDIK AMIÓTA AZ ÜZLETELÉS KIALAKULT. ANDREA

Andi
Válasz erre a hozzászólásra



Ez mind, mind igaz!

Kezdő vállalkozóként / 3 éves lassan, de Én még kezdőnek tartom magam/ lassan Én is rájöttem sok apró trükkre.
Kb egy fél éve érlelődik bennem, hogy tényleg csak avval kellene foglalkozni amit eredetileg terveztem és nem hagyni magamat befolyásolni.
A kezdetekkor amikor bejött a boltba a Jancsi, a Pisti, a Sára és mindenki mást keresett elkezdtem beszerezni, úgy gondolván, hogy jó pontot szerzek és mondják fűnek- fának, hogy létezem.
Én naiv,azt gondoltam csak hozzám fognak jönni vásárolni mert én kedvesen és mosolygósan,  mottónk:"A mosoly ingyen van, de megfizethetetlen" címszóval mindent megteszek a vevőimért.
Én meg is tettem, csak ők sz.....le nagyon messziről és elfelejtettek néhányan eljönni a megrendelt cuccokért.
És tényleg kezdtem olyan lenni, mint egy mini Tesco.
Szerencsére észbe kaptam és elég jól kifogytam a fölösleges cuccokból és kezdek visszatérni a régi kerékvágásba.
Ez a ráhatás most jól jött mert megnyugtatja a lelkemet abban, hogy jól cselekedek.
Azt hiszem sokszor meg kell még köszönnöm a barátnőmnek, hogy regisztrált erre az oldalra.
És köszönöm mindenkinek!!!
 

Zombori Katalin
Válasz erre a hozzászólásra



NOKIA múltja

A NOKIA gumicsizma gyár volt korábban :-)

dgábor
Válasz erre a hozzászólásra



minden fő tevékenységnek külön márka, marketing anyagok...

Abszoltút egyetértek.
Külön márka név, külön weboldal, külön webáruház, külön marketing anyagok...
Sőt márkánként+célcsoportonként a külön marketing az igazi.
A szinenergia nem a legjobb. Csak azért találták ki, mert sokkal nagyobb buli egy nagy céget vezetni, mint egy kicsit...
Jó bejegyzés.

Hrasztics Zoltán
Válasz erre a hozzászólásra



Ezzel a témával már mi is foglalkoztunk. Családi vállalkozás vagyunk, férfi ágon weblap készítéssel, női ágon pedig könyveléssel foglalkozunk. De ahogy a cikkben is meg vagyon írva, az érdeklődő arra gondol, hogy ezt a 2 tevékenységet ugyanazaz az ember végzi.
Egy weblappal indítottunk, de rá kellett jönnünk arra, hogy ez így nem fog működni... és mivel szerencsére a weblap készítés az egyik specialitásunk, így nem került sok pénzünkbe sem!
 

Havas Adrienn
Válasz erre a hozzászólásra


Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:
A kusza választék egy marketing hiba

A kusza választék egy marketing hiba, nokia gumicsizma gyar volt, aki mindenhez ért, semmihez sem ért jól, nokia autógumi gyártó cégek, marketing problémák, a konkurenciától elvenni, üzleti marketing probléma

 

 

Marketing   Marketing

 

A kutya sem rendel tőled az interneten?

 

vagy éppen csordogálnak a rendelések, de még nagyon messze van a forgalom a milliós nagyságrendtől?

 

Már mindent kipróbáltál, de semmi nem hozott igazi áttörést?

 

Nem használtak az agyonsztárolt fizetős és ingyenes szuper webáruház forgalommegtízszerező anyagok?

 

Hogyan csinálják a Top ügyfeleink?

 

A Top webáruházas ügyfeleink uralják a saját piacukat és most Te is megtudhatod, hogy mit csinálnak másképp, mint a lúzer konkurenseik...

 

Küldjem el, hogy mit kell neked is másképp csinálnod ezután?

 

Marketing Hozzászólások   Marketing Hozzászólások

Hozzászólások



Marketing Kérdezz, véleményezz   Marketing Kérdezz, véleményezz

Kérdezz, véleményezz


Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére

Kedves Fórumozók!

Egy használt babaruházattal rendelkezem és szeretnék az interneten megtalálható nagyobb hirdetési oldalakon hirdetni. Szeretném a segítségeteket, véleményeteket kérni egy általam összerakott, megfogalmazott hirdetésről! Nagyon sokat segítene, ha véleményeznétek! Előre is köszönöm és várom a válaszaitok.

Cím: Ha nincs szezonális használt babaruhája, mi segítünk Önnek!

Kedves Anyukák, Kismamák!

Ugye Önöknek is elegük van a drága, gyorsan kinőtt babaruhákból?

- Nem tudja, hogyan spóroljon?
- Havi szinten tudná a megsporólt pénzt másra is költeni?

Ragadja meg a lehetőséget!

Vásároljon kényelmesen otthonról kis kiszerelésben előre elkészített használt babaruha csomagot egészen újszülött mérettől 3 éves korig.

Segítőkész kollégánk privát üzenetben várja jelentkezésüket!
Üdvözlettel:
Babytex Team
Nóri
Szia Éva! Itt lesz: 1. [katt] és a 2. [katt]
Szia! Az oldalon/blogban/hívlevélen te ajánlottál egyszer egy szuper informatív, optimalizált weboldalt, jó mintának? Valami hifivel foglalkozott, nagyon tetszett, de nem találom most sehol. Kösz, Éva

Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére


Marketing Konkurencia blog címkék   Marketing Konkurencia blog címkék

Konkurencia blog címkék



Marketing Lájkolj, ha tetszik!   Marketing Lájkolj, ha tetszik!

Lájkolj, ha tetszik!



 

 

Marketing és konkurencia blog

 

Marketing és konkurencia blog

 

 

 

Bolti és webáruház marketing kereskedőknek
 

Egy blog a marketing használatáról kereskedőknek, a keresooptimalizalas hogyanjairól webaruhaz keszites esetén. Az online marketing elkészítéséhez tanácsok, bevezetés a marketing online világába, ami a webáruház készítése során ugyanolyan elengedhetetlen, mint egy jó marketing terv, amit a konkurencia nem csinál meg.

 

A onlinemarketing cikkeinből kiderül, hogy milyen on line marketing  strategiak vihetik sikerre a webáruházadat, hogyan tudsz vevőket szerezni és melyik az a marketing strategia, ami minden webáruház forgalmán óriásit lendít előre. Az email marketing témakörében megtudhatod, milyen egy jó hírlevél, hogyan kell hírlevelet írni, hogyan kell hírlevelet küldeni, lesz segítségként hírlevél minta is, ami tökéletesen megfelel a mai internet marketing követelményeinek. Marketing tervek és jó pár marketing terv minta áll rendelkezésedre az ügyes facebook marketing kivitelezéséhez, ha bármikor elakadsz, nyugodtan felhívhatsz minket, hiszen a marketing tanácsadás ingyenes.

 

A web marketing hírlevelünk tulajdonképpen egy ingyenes online marketing képzés, ahol az internetmarketing szinte összes trükkjét megtanulhatod. Tudni fogod, hogyan működhet a keresőoptimalizálás ingyen és automatikusan a webáruház készítés árába foglalva. A webshop készítés árak tartalmazzák a webmarketing és weboldal hirdetés árát, így azt is mondhetjuk, hogy a kitermelt forglomból ez ingyen webáruház készítés.

 

Marketing videók

Kapcsolat

 

 

Autóhifi webáruház készítés

Webáruház és közösségi portál készítés:

 Webáruház készítés

  |  Téma: konkurencia - marketing