Bezár
 

Melyik az a 99 kényes pont, amelyek miatt nem vásárolnak tőled?

 

Tudd meg mit kell másképp csinálnod a webáruházadban, hogy ezután még akkor is nálad vásároljanak, ha éppen nem Te vagy a legolcsóbb.

Tanuld meg, gyorsan és egyszerűen, hogyan kell uralni a webes piacot!

Mit fogsz kapni? NEM reklámokat! Egyszerűen csak megmutatom Neked milyen trükköket, használunk azoknál az ügyfeleinknél akik a segítségünkkel már magabiztosan uralják a piacukat.






Kíváncsi vagyok rá,,

KONKURENCIA

bolti és webáruház marketing kereskedőknek  
 

Marketing - Marketing kell vagy szakértelem?



Marketing kell vagy szakértelem?

Miért van az, hogy hiába vagy jó szakember, a hozzá nem értő konkurensnek mégis több ügyfele van? Nem is gondolnád mennyire gátolhatja a marketinget és visszafoghatja az előrehaladást a hozzáértésed.

 Mennyire tönkreteheti a vevőkben Rólad kialakult képet, és mennyire gátat szabhat az ügyfélszerzésnek a szakma véleményétől való félelem. A szakértelem, sajnos néha szívást terem.

 

  

A jó szakember elképzelései a fejlődésről...

 

A jó szakember azt hiszi, hogy a szakértelme és a hozzáértése miatt szájról szájra fog terjedni a jó híre és az emberek nála fognak vásárolni.

Úgy gondolja, hogy ha minőséget ad jó áron, akkor egyértelműen nála kellene vásárolnia mindenkinek.

 

Van egy zöldfülű konkurense is, aki még csak nemrég kezdte ugyan, de egyre jobban megy az üzlete, persze erre a jó szakember csak legyint, hiszen a konkurencia nem is ért hozzá.

 

A jó szakember biztos benne, hogy jó irányba halad, mert az egész szakma elismeri a hozzáértését, napról-napra többet tud, egyre jobb minőséget kínál, tehát „fejlődik” a cég, nő a hírnév.

 

A jó szakembert kicsit dühíti, hogy a hozzá nem értő konkurensről egyre több ügyfele beszél, de próbálja nyugtatni magát és ügyfeleit, hogy „minden csoda csak három napig tart” és úgyis hamar világossá válik mindenki számára a konkurencia hozzá nem értése.

Ez csak a kezdők „szerencséje”.

 

Ha jó szakember vagy, akkor elismer a szakma, ezért hajlamos lehetsz azt hinni, hogy az ügyfelek is ezt fogják tenni. Az egész elképzelés ott hibázik, hogy az ügyfelek nem a szakmából kerülnek ki. Az ügyfeleknek a legtöbb esetben fogalmuk sincs  Rólad és az egész szakmádról.

 

 

 

A hozzá nem értők elképzelései a fejlődésről...

 

A hozzá nem értők, nem azért nyitnak üzletet, hogy a hobbijukból megpróbáljanak pénzt csinálni.

Ők egyszerűen csak pénzt akarnak csinálni abból, ami a szakemberek hobbija.

 

Nem érdekli, nem befolyásolja, és nem hátráltatja őket a szakma hozzáértőinek véleménye, mivel a szakmáról – nekik is, úgy mint a vevőiknek is - csak felületes információik vannak.

 

Nem a szakma elismerését akarják kivívni, hanem az ügyfeleikét. Nem a szakma, hanem a célcsoportjuk véleményére támaszkodnak, azért, hogy a leendő ügyfeleik fejében ők váljanak a legnépszerűbbé.

 

Hogy mindehhez mit szól a szakma?

Lényegtelen, mert nem a szakmabeliektől, hanem az ügyfeleiktől kapják a pénzt.

 

 

 

A jó bornak is kell a cégér...

 

A jó szakember is érzi, hogy több ügyfélre van szüksége, ezért a hirdetési újság minden héten betérő csinos hirdetésszervező kisasszonya ezennel könnyen ráveszi egy névjegykártyányi méretű hirdetésre 30ezerért (50 helyett, lealkudva, számla nélkül).

 

Közösen megbeszélik, hogy a névjegykártyányi mérettel kell kezdeni, aztán ha van értelme, akkor majd lehet folytatni.

 

Ebbe a méretbe persze mindent bele kell zsúfolni a cégről, nehogy valaki ne találjon magának valót a cég óriási szakmai repertoárjában - gondolja a szakember -, végül is, ha már egyszer hirdet, akkor annak legyen hatása.

 

Benne kell lennie minden tevékenységnek, hadd lássa ország világ mennyi mindenhez ért ez a cég, legyen ott az összes forgalmazott márka is, és persze nem árt annak is hangot adni, hogy itt minőségre, szakértelemre és megbízhatóságra számíthat minden érdeklődő.

 

A névjegykártyányi méret már tömve is mindennel, amire - a szakember szerint - az ügyfelek kíváncsiak lehetnek és ez mehet is bele az újságba, a „hozzáértő” kislány által ajánlott jó helyre.

 

A jó szakember most büszke magára, hiszen többet mutatott meg magából, mint a buta konkurens gagyi reklámszövegei, bár kicsit csodálkozik azon, hogy honnan lehet pénze a hozzá nem értőnek az óriási hirdetésekre, újságból kieső szórólapokra.

 

Megint csak megnyugtatja magát, hogy ezekkel a gagyi szövegekkel semmire nem mehet a konkurencia, és ha ezt így folytatja, akkor hamarosan el is megy az összes pénze hirdetésekre.

 

Az újsághirdetésre persze senki nem jött be, de ennek ellenére minden bizonnyal nőtt a cég imázsa és meg lesz a jótékony hatása a forgalomra is.

A jó szakemberben megerősödik a tudat, hogy reklámozni mindenképpen kell, még akkor is, ha pillanatnyilag nem érezhető a hatása.

Van benne egy kis káröröm is, hogy a konkurencia sok pénzt dob ezzel ki az ablakon.

 

Jó szakemberként többnyire a Téged körülvevő, szakmailag hasonló felkészültségű emberek véleményére hallgatsz, leginkább csak ezek befolyásolnak.

Úgy hirdetsz, mint a szakmabeliek; rosszul és hatástalanul.

 

Ha nem a vevők gondolatai, szokásai, viselkedésük és befolyásolhatóságuknak lehetőségei foglalkoztatnak, akkor nem az ügyfeleid számára is könnyen befogadható hangon és módon fogsz szólni hozzájuk.

A hirdetés megírásakor még véletlenül sem arra fogsz gondolni, hogyan lehetne mindenkit megelőzve a legfeltűnőbb és a leghatékonyabb a hirdetésed, hanem inkább a konkurencia és a szakma várható véleménye befolyásol.

 

A hirdetésed pont olyan szürke lesz, mint az átlagé, beleolvadva a marha nagy szürke tömegbe, mert hát kitűnni és feltűnősködni ciki, és ezért kinevetne az egész szakma.

 

 

 

A jó cégérhez kell egy jó bor...

 

A hozzá nem értők tudják, hogy a termék és az óriási hozzáértés az ügyfeleik számára csak másodlagos. Hiába a legjobb termék és a hatalmas szakértelem, ha az üzletbe senki nem jön be.

Ők tudják, hogy először megfogni kell az ügyfeleket, és majd a kellő időben és a kellő módszerrel el lehet érni, hogy ők maguktól megbizonyosodjanak a szakértelemről.

 

Nem csak a szakmai hozzáértésüket csiszolják, hanem keresik, tanulják, próbálgatják és tesztelik, hogyan ragadhatják meg leginkább az ügyfeleik figyelmét, hogyan befolyásolhatják őket a leghatékonyabban.

 

Reklámjaik hatalmasak, feltűnőek, látványosak, újítóak és nem nélkülözik az olyan szövegezést, amelyeket ugyan kinevetnek a szakemberek, de a vásárlók bizonyítottan, könnyen és előszeretettel befogadják.

 

Szó nincs arról, hogy ezzel törvényszerűen a terméknek rossz minőségűnek, vagy a hozzáértésnek alacsony színvonalúnak kell lennie, egyszerűen csak tudják mi a helyes és gyakorlatban is működőképes sorrend.

 

 

 

Senki sem adhat el olyan jól, mint egy jó szakember...

 

A jó szakember minden alkalmat megragad, hogy bebizonyítsa ügyfeleinek a hozzáértését, a szakmai rátermettségét és a termékeinek kiváló minőségét.

 

Vég nélkül tudja sorolni a 3-4 betűs mozaikszavakat, idegen kifejezéseket, kívülről fújja a legelvetemültebb műszaki adatokat a kiváló minőségű termékről.

 

Azt ugyan észreveszi, hogy mindeközben a vásárló gyakran közbevág egy triviális, hülye kérdéssel, vagy a plafont nézi, ahelyett hogy odafigyelne a kiselőadásra, „de hát a vásárlók már csak ilyenek...”

 

Megjegyzem, nem csoda, ha a vásárló ezekből semmit nem ért, és ennek következményeként, mivel hasonló halandzsát látott a nagyáruház negyedennyibe kerülő termékeire is kiírva, inkább az árakról kezd el kérdezősködni.

 

„De hát a vásárlók már csak ilyenek, mindegyiket az árak érdeklik és nem a minőség.” -mondja a jó szakember.

 

Egy kis alkudozás következik...

 

Ezután tesz még néhány kísérletet a műszaki adatokkal, valamint a gyártástechnológiáról is ejt néhány szót, finoman és burkoltan jelzi, hogy máshol nem értenek ám ennyire hozzá, és sokkal rosszabb minőségre kell számítani...

 

Erre az ügyfél:

„Jó, jó, köszönöm még meggondolom, meg még szétnézek egy pár helyen... Viszlát!”

 

 

A jó szakemberségnek egy nagyon rossz velejárója, hogy azt gondolod az ügyfél közel annyira hozzáértő, mint Te.

Ez megint csak azért van, mert szakmabeliekkel, csaknem hozzád hasonló felkészültségű és érdeklődési körű barátokkal, törzsvásárlókkal vagy körülvéve és azt hiszed mindenki úgy gondolkodik mint ez a kis szűk csoport.

 

Elfelejtkezel arról, hogy az ügyfeledben csak nemrég jelent meg a vágy, hogy olyan terméket vásároljon, amelyet  Te kínálsz, így a tudásuk egyelőre a termékeidről és a szakterületedről valahol a nulla és a zéró között van.

 

Úgy tudod a legjobban az ügyfeled helyzetébe képzelni magad, ha belegondolsz abba, hogy mennyi információd és hozzáértésed lenne, ha mondjuk jachtot szeretnél vásárolni. Semmi, Neked és nekem is, minden jacht egyforma.

(madár-madár, hajó-hajó, kütyü-kütyü)

 

 

 

Senki sem adhat el olyan jól, mint aki tudja mit kell mondani az ügyfélnek...

 

A jó szakemberrel ellentétben, a buta konkurencia tudja, hogy ha saját magáról, a termékéről áradozik, szakszavakkal és műszaki paraméterekkel dobálózik, akkor elsőre csak untatni fogja, majd el is riasztja az érdeklődőit.

 

A buta konkurens tisztában van vele, hogy a terméke csak egy eszköz az ügyfél problémáinak megoldásához, vagy az ügyfele álmainak megvalósításához.

 

Nem a termékről beszél, hanem az ügyfele problémáiról, ezek megoldásának lehetőségeiről. Feszegeti az ügyfele vágyait, szárnyakat ad az álmainak és megmutatja, hogy ezek megvalósításának, vagy a problémák elkerülésének legjobb és egyetlen eszköze a termék.

 

Nem a termékről, nem az eladóról, hanem az ügyfélről van szó!

 

Érdekes, de persze ez már érdekli az ügyfelet, örül neki és csaknem hálás érte, hogy vele foglalkoznak. Ezúttal róla van szó, és nem a szakemberek önajnározását és nagyképű műszaki halandzsáját kell hallgatnia.

 

...és nem csoda, ha az árakat már csak a szokás kedvéért hozza szóba, mielőtt kifizeti a terméket.

 

 

 

A jó szakember csökkenti az árait, és akciózni kezd...

 

A jó szakember számára lassan bebizonyosodik, hogy a „buta” ügyfelek, nem igazán kíváncsiak a műszaki tartalomra, a hozzáértésről és a minőségről folytatott kiselőadásokra, helyette inkább az árakat firtatják. Mivel az újsághirdetései - hiába vannak teletömve minden „jóval” - mégsem hoznak ügyfeleket, ezért csak az árakkal lehet a baj.

 

A jó szakember most akciózni kezd. Ügyfélből nem lesz sokkal több, viszont az árrés alaposan leesik.

 

Észre kell venned, hogy csak akkor firtatják az ügyfelek az árat, ha már más nem győzi meg őket.

Az X típusú terméket bárhol meg lehet kapni közel ugyanolyan áron. Mellé kell tenned valamit, ami eltereli a figyelmet az árakról.

 

Tudnod, kell hogy miért hatástalanok a reklámjaid, a hibákat ki kell javítanod, vagy más, ettől radikálisan hatékonyabb ügyfélszerzési lehetőségek után kell nézned.

Az alacsony árak nem fognak lényegesen több ügyfelet bevonzani, arra viszont tökéletesek, hogy tönkretegyenek.

 

 

 

A hozzá nem értő megtanulja elterelni a figyelmet az árakról...

 

A hozzá nem értő konkurens, nem úgy akar bevonulni a köztudatba, mint a legolcsóbb cég, hanem megkeresi annak a módját, hogy az ügyfeleinek ne az árak alapján kelljen dönteniük.

 

Megtalálja a módját, hogy...

  • a szakértelme miatt válasszák őt pl.: elindít egy hírlevelet, vagy olyan cikkekkel indítja a honlapját, ami az ügyfelek leggyakoribb kérdéseire ad választ.
  • Keresi a módját, hogy ne az árai, hanem a gyorsasága, vagy más, sokak által nem elcsépelt előnye miatt válasszák, olyan előny miatt, amelyek adott pillanatban fontosabbak az áraknál, és ezt kezdi el mindenhol teljes erővel hirdetni. Felállít ezzel egy új kategóriát, amelyben egyeduralkodó lehet, ahol nincsenek konkurensei.
  • Megtanulja, hogyan kell tökéletesre fejleszteni a vásárlók befolyásolását, megszerzi az ezekhez szükséges eszközöket.
  • Gondoskodik arról, hogy kapcsolatban maradjon régi ügyfeleivel, elkéri az e-mail címüket, nem reklám, hanem termékkel kapcsolatos, és az ügyfele számára hasznos információkkal segíti, és így vásárlásra is ráveheti őket.

 

 

 

A jó szakember másokat okol a sikertelenségért...

 

A jó szakember görcsösen ragaszkodik a „hozzáértés egyenlő a sikerrel” elképzeléséhez. Persze ha nem megy az üzlet, akkor a „saját készülékben nem lehet a hiba” ezért hát külső tényezőket kell okolni. (adók, konkurensek, vevők...)

 

Az ilyen hozzáállás csak ront a helyzeteden, ha úgy gondolod, hogy mások a felelősek a sikertelenségért, akkor még véletlenül sem fogsz arra gondolni, hogy a saját hibáidat kijavítsd, vagy módszereidet tökéletesítsd.

Az adók csökkentésétől, a konkurensek gyengülésétől, vagy a vevők vásárlási kedvének növekedésétől függeni nem egy életbiztosítás, éppen ezért…

Soha ne hárítsd másra a felelősséget!

 

 

A hozzá nem értők tudják, hogy csak egymaguk felelősek a sikerért és a sikertelenségért...

 

A hozzá nem értők, mindig is a vevőszerzésre támaszkodtak, egy jó kampány, egy ügyes hírlevél, azonnali és mérhető eredményeket produkál, így nem is tulajdoníthatják másnak a felelősséget saját forgalmuk változásaiért.

 

 

 

Ennyit a hozzáértés korlátairól, és a „butaság” nyújtotta szabadságról.

 

 



(107 szavazat)Szerinted mennyire volt hasznos ez az írás?


Címkék: bolt nyitási szórólap minták, hozzá nem érto, konkurencia szakember, a jó szakemberben megerosödik a, a jó bornak is kell a cégér, de a jó cégérhez nem kell bor, a jó szakemberben megerosödik a, pétercsák zsolt, szerencse lehetoség és szakértelem, www.konkurenciaharc.hu, jo kommunukacios szakember

Mi az eddigi legjobb módszer az ügyfélszerzésre?

Költhetsz folyamatosan reklámra, költhetsz folyamatosan a weboldaladra és a marketingre, csiszolhatod az itt említett ügyfélszerzési módszereket, de soha nem lesznek olyan eredményesek, mint amit itt mutatok neked...

 

 



Szólj hozzá Te is: Marketing kell vagy szakértelem?


van benne valami

Ez a cikk Raymond Albert Krocra emlékeztet, aki azt a híres amerikai étterem láncot hozta létre.

Mag Gábor
Válasz erre a hozzászólásra



Forditva forog a világ .

Mostanában egyre többet hallom ezt a kijelentést, főleg idősektől.
Akrárhogy gondolkodtam sehogy nem tudtam rajönni mi is az oka ennek, de itt a válasz ebben a cikkben.
''Régen csak jó mesteremberek léteztek, mindenki kiválóan értett a saját szakmájához és megvolt a sajat szűkös kliensi köre (pl : falu, varosnegyed). Manapság pedig már kevés a jó szakember helyette hatalmas multik, ahol a termkéket csupa hozzá nem értő ember veszi körül mégis sikeresek, nem rtem ... forditva forog már ez a világ .''
Tehát nem a világgal van baj hanem velünk hisz mimegyünk forditva a világon, vagy legalabbis nem teljesen jó irányba, szakitani kell a multal, a kozhiedelemmel és a megszokott normális gondolkodással és fel kell nőni a feladathoz ezek a cikkek erre tanitanak engem, amiért nagyon halas vagyok és úgy érzem nagyon sok ilyen jellegü cikket kel még elolvasnom hogy komoly konkurens válhasson belőlem .

Bondar Norbert
Válasz erre a hozzászólásra



Magyarra fordítva.

Más hírlevelekben is olvastam már a fenti problémákat boncolgató gondolatokat. Általában a következő címszavak alatt: pozícionálás, marketing stratégia, ár verseny stb.
Olvasgatva a cikkeit csak gratulálni tudok, mert lefordítja a hétköznapi nyelvre, és példákkal támasztja alá a mondanivalóját.
Sok tanulni valóm van még, így örömmel várom a következő hasznos ötleteket.
Tisztelettel:
Pétercsák Zsolt

Pétercsák Zsolt
Válasz erre a hozzászólásra


Neved:

E-mail címed:

Hozzászólás címe:

Hozzászólásod:
Marketing kell vagy szakértelem?

Marketing kell vagy szakértelem?, jo kommunukacios szakember, www.konkurenciaharc.hu, szerencse lehetoség és szakértelem, pétercsák zsolt, a jó szakemberben megerosödik a, a jó bornak is kell a cégér, de a jó cégérhez nem kell bor, a jó szakemberben megerosödik a, konkurencia szakember, hozzá nem érto, bolt nyitási szórólap minták

 

 

Marketing   Marketing

 

A kutya sem rendel tőled az interneten?

 

vagy éppen csordogálnak a rendelések, de még nagyon messze van a forgalom a milliós nagyságrendtől?

 

Már mindent kipróbáltál, de semmi nem hozott igazi áttörést?

 

Nem használtak az agyonsztárolt fizetős és ingyenes szuper webáruház forgalommegtízszerező anyagok?

 

Hogyan csinálják a Top ügyfeleink?

 

A Top webáruházas ügyfeleink uralják a saját piacukat és most Te is megtudhatod, hogy mit csinálnak másképp, mint a lúzer konkurenseik...

 

Küldjem el, hogy mit kell neked is másképp csinálnod ezután?

 

Marketing Hozzászólások   Marketing Hozzászólások

Hozzászólások



Marketing Kérdezz, véleményezz   Marketing Kérdezz, véleményezz

Kérdezz, véleményezz


Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére

Kedves Fórumozók!

Egy használt babaruházattal rendelkezem és szeretnék az interneten megtalálható nagyobb hirdetési oldalakon hirdetni. Szeretném a segítségeteket, véleményeteket kérni egy általam összerakott, megfogalmazott hirdetésről! Nagyon sokat segítene, ha véleményeznétek! Előre is köszönöm és várom a válaszaitok.

Cím: Ha nincs szezonális használt babaruhája, mi segítünk Önnek!

Kedves Anyukák, Kismamák!

Ugye Önöknek is elegük van a drága, gyorsan kinőtt babaruhákból?

- Nem tudja, hogyan spóroljon?
- Havi szinten tudná a megsporólt pénzt másra is költeni?

Ragadja meg a lehetőséget!

Vásároljon kényelmesen otthonról kis kiszerelésben előre elkészített használt babaruha csomagot egészen újszülött mérettől 3 éves korig.

Segítőkész kollégánk privát üzenetben várja jelentkezésüket!
Üdvözlettel:
Babytex Team
Nóri
Szia Éva! Itt lesz: 1. [katt] és a 2. [katt]
Szia! Az oldalon/blogban/hívlevélen te ajánlottál egyszer egy szuper informatív, optimalizált weboldalt, jó mintának? Valami hifivel foglalkozott, nagyon tetszett, de nem találom most sehol. Kösz, Éva

Marketing ElejéreMarketing VisszaMarketing KövetkezőMarketing Végére


Marketing Konkurencia blog címkék   Marketing Konkurencia blog címkék

Konkurencia blog címkék



Marketing Lájkolj, ha tetszik!   Marketing Lájkolj, ha tetszik!

Lájkolj, ha tetszik!



 

 

Marketing és konkurencia blog

 

Marketing és konkurencia blog

 

 

 

Bolti és webáruház marketing kereskedőknek
 

Egy blog a marketing használatáról kereskedőknek, a keresooptimalizalas hogyanjairól webaruhaz keszites esetén. Az online marketing elkészítéséhez tanácsok, bevezetés a marketing online világába, ami a webáruház készítése során ugyanolyan elengedhetetlen, mint egy jó marketing terv, amit a konkurencia nem csinál meg.

 

A onlinemarketing cikkeinből kiderül, hogy milyen on line marketing  strategiak vihetik sikerre a webáruházadat, hogyan tudsz vevőket szerezni és melyik az a marketing strategia, ami minden webáruház forgalmán óriásit lendít előre. Az email marketing témakörében megtudhatod, milyen egy jó hírlevél, hogyan kell hírlevelet írni, hogyan kell hírlevelet küldeni, lesz segítségként hírlevél minta is, ami tökéletesen megfelel a mai internet marketing követelményeinek. Marketing tervek és jó pár marketing terv minta áll rendelkezésedre az ügyes facebook marketing kivitelezéséhez, ha bármikor elakadsz, nyugodtan felhívhatsz minket, hiszen a marketing tanácsadás ingyenes.

 

A web marketing hírlevelünk tulajdonképpen egy ingyenes online marketing képzés, ahol az internetmarketing szinte összes trükkjét megtanulhatod. Tudni fogod, hogyan működhet a keresőoptimalizálás ingyen és automatikusan a webáruház készítés árába foglalva. A webshop készítés árak tartalmazzák a webmarketing és weboldal hirdetés árát, így azt is mondhetjuk, hogy a kitermelt forglomból ez ingyen webáruház készítés.

 

Marketing videók

Kapcsolat

 

 

Autóhifi webáruház készítés

Webáruház és közösségi portál készítés:

 Webáruház készítés

  |  Téma: konkurencia - marketing